Anglicy mają Davida Ornsteina (BBC), Niemcy – Christiana Falka (Bild), Francuzi – Mohammeda Bouhafsiego (RMC), a Włosi – Gianlucę Di Marzio. Ale tego lata wszystkich bije na głowę Fabrizio Romano – najlepsze źródło transferowych newsów i ulubieniec kibiców w całej Europie.
"Here we go!" – gdy te trzy słowa padają na Twitterze Fabrizio Romano razem z nazwą konkretnego klubu, jego kibicom zaczynają szybciej bić serca. To oznacza, że strony się dogadały i transfer dojdzie do skutku. Dziennikarz związany z "Guardianem" i Sky Skports jest specem przede wszystkim od ligi włoskiej i angielskiej, ale ostatnio coraz częściej informuje też o ruchach transferowych w Hiszpanii.
Wykonuje i odbiera ponad 50 telefonów dziennie. Komórka to jego najważniejszy życiowy towarzysz. Nie ukrywa, że głównym źródłem informacji są dla niego agenci piłkarscy. – Na drugim miejscu są dyrektorzy sportowi, a na końcu piłkarze. Dzisiaj zawodnicy często nawet do końca nie wiedzą, co naprawdę się dzieje – zdradza.
Mieszka w Mediolanie. W czasie okna transferowego śpi od 5 do 10 rano. Resztę doby przeznacza na pracę. – Przez wiele godzin po prostu biegam po mieście. Mediolan to centrum transferowego świata. Agenci przesiadują w hotelach i w restauracjach. To jak polowanie na Pokemony. Czasem nie znajdziesz nikogo przez 10 godzin, a czasem wpadniesz na Mino Raiolę i Paula Pogbę – opisuje. Oczywiście trzeba wiedzieć, gdzie być i kogo szukać.
Edin Dzeko to Juventus and Arkadiusz Milik to Roma, here we go! Total agreement has been reached between the three clubs involved [Napoli just sold Milik to Roma] and also personal terms have been completed. Medicals soon. *No* Luis Suarez for Juventus. 🤝🚨 @SkySport #Juve #Roma
— Fabrizio Romano (@FabrizioRomano) September 17, 2020
Włoch nie podaje niesprawdzonych informacji. Nie pisze, dopóki nie jest pewien swoich źródeł. A pisze bardzo dużo. Poza "suchymi" newsami na bieżąco podaje rozwój sytuacji, tło rozmów, przyczyny i skutki pewnych decyzji. Dzięki jego kolejnym doniesieniom kibice wiedzą, na jakim etapie są negocjacje. Czy mogą już świętować, czy muszą jeszcze w niepewności odświeżać oś czasu.
Zerknijcie na najpopularniejsze komentarze pod poniższym filmikiem. "Jeśli Fabrizio powie, że księżyc nie istnieje, to ja mu uwierzę". "Najbardziej wiarygodny człowiek. Na pewno bardziej niż moja dziewczyna". "Jego 'here we go' to bardziej wiarygodna informacja niż oficjalne ogłoszenie transferu przez klub". I tak dalej, i tak dalej...
Tylko w ostatnich kilku dniach podawał najnowsze informacje dotyczące transferów Thiago Alcantary i Diogo Joty do Liverpoolu, Garetha Bale'a i Sergio Reguilona do Tottenhamu, Edina Dzeko do Juventusu, Arkadiusza Milika do Romy, Memphisa Depaya do Barcelony, Luisa Suareza do Atletico Madryt, Alexa Tellesa do Manchesteru United, Arturo Vidala do Interu Mediolan, Gonzalo Higuaina do Interu Miami, Cengiza Undera do Leicester City, Sergino Desta do Bayernu Monachium, Edouarda Mendy'ego do Chelsea czy Diego Godina do Cagliari.
Serie A, here we go! ����
— 433 (@433) September 18, 2020
Which new signing will make the biggest impact? �� pic.twitter.com/1HaNpCKKTI
Ostatnio mocno rozwija swojego instagramowy profil, gdzie przez ostatni miesiąc przybyło mu pół miliona obserwujących. Na Twitterze podaje podstawowe informacje, a po więcej szczegółów zaprasza na Instagrama. Obecnie na obu platformach obserwuje go w sumie ponad 3,1 mln użytkowników. Co ciekawe, ma zaledwie 27 lat.
Nie zajmuje się tylko Barceloną, Juventusem i Manchesterem United. Informuje też o transferach Atalanty, Leeds, Sevilli, Ajaxu czy Anderlechtu. – Kochamy transfery, bo transfery to marzenia. A marzyć może każdy – nie tylko największe i najbogatsze kluby – przypomina. – Marzenia są dla każdego kibica. Nawet mały news może sprawić wielką radość wielu ludziom. A on pomaga te marzenia spełniać.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.